Karen Glistrup
 

Hvorfor supervision?

Supervision kunne måske oversættes til ’overblik og indblik'? På norsk hedder det ’veiledning’.

Jeg ser supervision som et værdifuldt led i den professionelles faglige og personlige lærings-, udviklings- og nærværstræning. 
I supervisionsrummet gives mulighed for - i fordybelse - at få bevidsthed på de dilemmaer, vi kan opleve i relationen til børn og voksne. Såvel klienter, patienter, kolleger og samarbejdspartnere. 
Her er roen til at komme i kontakt med de oplevelser, tanker og følelser, vi ikke giver tilstrækkelig opmærksomhed, når "vi står midt i det", men som præger vores evne til at være i relationen.
Her kan vi opleve, at få "aha-oplevelser" i forhold til forståelsen af proces, roller og relationer. 

Alle begår fejl. Det hører med til at være menneske. At kunne beskrive sine fejltrin med rummelighed og accept er en væsentlig kompetence, der smitter positivt af på mennesker omkring.
“Små” såvel som “store” problemer og succeser kan i supervisionen være indgang til vigtig læring.


Supervision skal

 

Supervisor skal

 

 

 

God_kontakt_trekant.png

 

Nærvær i selskab med bølgerne fra Gjerrild strand:

 

Nærvær opstår sammen med det dybe åndedræt. Jo mere vi træner, desto lettere er det at gå ind i blot at trække vejret dybt og roligt.


At praktisere bevidst opmærksomhed og blot 'Det at være', kan være vanskeligt, hvis man er vant til at skulle gøre meget, og 'få noget til at ske' eller 'nogen til at gøre noget'.

Bølger er som de er. De kommer og lander og trækker sig tilbage. Der er ingen menneskelig indflydelse på deres bevægelse eller lyd. Derfor er bølgerne vældig gode at se på og lytte til, når man søger at skabe sindsro. Børn nyder at være sammen med mennesker, der har sindsro. Sindro smitter :)

Bølgerne kan også være hjælpsomme for den, som kæmper med stress eller traumer.
Prøv 3 minutter i selskab med bølgerne fra Gjerrild strand.

Få besked om kurser og foredrag. Tilmeld Nyhedsbrev:  Navn    Email